august 5, 2020

PR (Public Relations) handler om å skape best mulig relasjon mellom din virksomhet og omverden. Når de fleste hører ordet PR så tenker de som regel på redaksjonell omtale. Selv om PR omfatter mye mer enn pressedekning, så er det nettopp det jeg fokuserer på her. Hva kan du, og din bedrift, gjøre for å bli mer synlig i media. Og da mener jeg positiv medieomtale.

Les mer

mai 19, 2020

Det er vanskelig å spå om fremtiden. Men kanskje denne krevende koronatiden gir oss et lite innblikk i hvordan vår digitale arbeidsfremtid vil se ut?

Les mer

mars 31, 2020

Hva er egentlig IT-kostnadene i din virksomhet? Hvor mye kan dere kutte over natten og fremdeles opprettholde driften? Og hva med digitaliseringsmulighetene som alle snakker om? Kan datamaskiner og automatisering ivareta mer av driften, og verdiskapningen, i din virksomhet allerede nå?

Les mer

mars 20, 2020

Ifølge en rapport fra Fafo i 2018 er det normalt over en tredjedel av norske arbeidstakere som jobber hjemmefra – enten fast (9 %) eller ved behov (26 %). Likevel har selv erfarne hjemmekontor-brukere også hatt et annet kontor å gå til. Situasjonen i dag er svært annerledes,

Les mer

mars 18, 2020

Dette innlegget ble opprinnelig publisert på azets.no 18. mars 2020 Ifølge en rapport fra Fafo i 2018 er det normalt over en tredjedel av norske arbeidstakere som jobber hjemmefra – enten fast (9 %) eller ved behov (26 %). Likevel har selv erfarne hjemmekontor-brukere også hatt et annet kontor å gå til. Situasjonen i dag er svært annerledes,

Les mer

februar 25, 2020

Verdiene vi kan hente ut av data kan bli enda større og viktigere enn oljen. Men olje og data har vidt forskjellige egenskaper. Det er lett å la seg rive med i diskusjoner som omhandler Norges fremtid og hva vi skal leve av når oljen tar slutt.

Les mer

desember 30, 2019

Jeg har gjort en gjennomgang av poster jeg delte på LinkedIn i 2019. Dette er ikke egenproduserte artikler, men kun innhold fra andre som jeg har delt i løpet av året som gikk. Her er de 10 mest populære postene:

Les mer

juli 30, 2018

Fremtidens handel er ikke online eller offline. Det er begge deler, samtidig. Vi snakker om en sømløs sammensmeltning av netthandel, fysiske butikker, logistikk og kundedata. Hvis du lurer på hvordan dette vil se ut i praksis, så ta en kikk på hva kineserne gjør. For her er de allerede i gang!

Les mer